onsdag 17. juni 2009

Boka har kommet ut!!

hei!
mitt første blogg-innlegg ever..litt skummelt i grunnen,men så er det jo bare å skrive i vei..

naturlig nok er min nylig utgitte bok; UNDER POLARSIRKELEN- et lite stykke Blå Veg- det som opptar meg for tiden. har i flere dager kjørt ut eske på eske med bøker til de bedrifter som har forhåndsbestillt boka. på den måten blir jeg kjent med det private næringsliv på en helt ny måte, og møter mange hyggelige folk.

I tillegg skal jeg sitte på ARK bokhandel imorgen og selge/signere bøker under natt-åpent. det blir en ny opplevelse! alltid artig å komme i kontakt med de som boken er laget for-kundene.

bildet under er det som tilslutt ble valgt som forside-bilde. et bilde fra Sjonfjellet,litt nedenfor det høgeste punktet, der en grankledd ås danner bunnlinjen.







Dette bildet viser Tomma tatt i nærheten av Røytvik (tror jeg det heter) Himmelen var helt spesiell denne dagen, og det var eventyrstemning fra Aldersundet til Sila. Himmelen gjorde et hvert motiv til noe ekstra. Heldiggriser de som har hytte der nede på kanten med utsikt mot den herlige Helgelandskysten. Det kan ikke finnes vakrere områder enn Helgeland. vi har alt! he he, skryte må man...og det gjør eg med letthet.

dette bildet er tatt i Kulpen-den store badeplassen for mange av oss unger i Rana på 60-og 70-tallet, og sikkert mange år etter dte også. disse myke bergene er gode å stupe fra, og selve kulpen er som en liten badebalje, naturlig beskyttet og omkranset av stein. Her har jeg forsøkt en ny vinkel på bildet for å fremheve de fine linjer og formene i steinen. og samtidig vise hvordan vannet har gravd seg vei gjennom steinen. tøfft gjort av vannet!

nå merker jeg at det er slutten på mitt første blogginnlegg. natti til mine følgere og andre som har rota seg inn hit.

anne

6 kommentarer:

  1. Gratulerer med blogg, mamsen :) Arti å les!

    SvarSlett
  2. Kos deg masse med bloggen! Det skal bli artig å kom hit følg med, selv om æ skvett av de hypnoseøyan øverst!

    SvarSlett
  3. Gratulerer med blogg! Fann den via Muffin. Fantastisk flotte bilete du har tatt :) Forstår at det er utuleg fint oppi nord! Ha ei fin helg :)

    SvarSlett
  4. Velkommen til blogglandet! Her kommer du til å kose deg masse. Jeg kom også inn via Muffin. Du er en flink fotograf!

    SvarSlett
  5. Hei.
    Ble helfacinert av bildet du har som presentasjon av bloggen jeg, kjempefint! De andre bildene også, men dette bare traff meg sikkert for jeg klarte ikke helt konsentrere meg etterpå.

    Ønske deg masse velkommen til bloggverdenen! Glede meg til å høre/lese mer fra deg.

    SvarSlett
  6. Gratulerer med bokutgivelse. Så spennende!

    SvarSlett