lørdag 11. juli 2009

Hage og kunst side om side

Bloggingen er litt usystematisk for tiden pga feriegjester, små turer, og mange gjøremål i min hage. Nå springer rosene ut i all sin prakt, og det i hundretalls!
Jeg plantet de fleste buskene i fjor, og hadde noen fra før, totalt 12 busker. roser er fantastisk fine, og tenk nå skal mange av dem blomstre helt til frosten tar dem!
det er herlig å tenke på. I dag skal jordbæråkeren til pers, full av ugress og løvetannblader, æsj. jordbæråkeren er min store stolthet i hagen, og den forsyner oss med deilige bær gjennom hele vinteren. enda har jeg noe poser i fryseren fra fjorårets avling.

På tross av aktiviteter i hagen, har jeg tid til å lage bilder. Å lage bilder er en viktig del av mine daglige gjøremål. ikke alltid de blir en suksess, men de kan være sporen til noe nytt og spennende, slik som dette bildet av et gammelt kjellerhusvindu med katten Rasmus (han er på rømmen nå). Bildet med Rasmus gav ideen til dette bildet, som nok ikke er helt ferdig enda.


3 kommentarer:

  1. SÅ flenk du e, mamsen. Du sett i hvert fall ikke på ræva når det e sommer :) Ska du legg ut bilda av rosebusken? Syns forresten også at du kan send nån jordbær sørover ;)

    SvarSlett
  2. he he, nei det ligg ikke for meg å sitt lenge på røva! bilder av rosene kjem når de e på sitt fineste. klemmis!

    SvarSlett
  3. Det bildet kan kanskje gi inspirasjon til flere bilder, jeg syns det var interessant!

    SvarSlett